Najważniejsze jest pierwsze wrażenie – stwierdzenie to dotyczy nie tylko kontaktów międzyludzkich. Można je również odnieść do wyglądu różnych pomieszczeń. Dlatego tak istotne jest odpowiednie zaprojektowanie poczekalni w gabinecie stomatologicznym.
Zaplanuj z głową
Wyobraźmy sobie taką sytuację – pacjent przekracza próg gabinetu stomatologicznego, a jego oczom ukazuje się ciemna, zagracona przestrzeń, rodem z PRL. Ryzyko, że ucieknie w te pędy jest naprawdę ogromne. Wbrew pozorom to właśnie poczekalnia i recepcja są najważniejszymi elementami w gabinecie stomatologicznym. To właśnie one są jego wizytówką. Jesteśmy przecież wzrokowcami, a więc to, w jakim wnętrzu się znajdujemy, wpływa na nasze samopoczucie i nastawienie.
Jeśli więc chcemy, aby pacjenci do nas wracali, dołóżmy wszelkich starań i urządźmy je w sposób nie tylko funkcjonalny, ale przyjazny. To przecież właśnie w tym miejscu oczekuje się na – bądź, co bądź – stresującą wizytę. Poza estetyką miejsca, liczy się wygoda, oraz kreowanie pozytywnego nastroju. Należy więc stworzyć takie wnętrze, które umili czekanie i pomoże rozregulować napięcie. Poczekalnia powinna wzbudzać w pacjencie poczucie bezpieczeństwa i zaufania do kliniki. Jeśli nie mamy pomysłu, jak to zrobić, najlepiej zadanie to zlecić profesjonalistom.
Najważniejsze elementy
Najważniejszym elementem poczekalni jest oczywiście recepcja lub rejestracja. Powinna być ona widoczna – tak by pacjent po wejściu nie musiał nigdzie błądzić tylko kierował się prosto do celu. Idealnie byłoby, gdyby recepcja znalazła się, jak najbliżej osi widokowej od wejścia głównego do gabinetu, naprzeciwko drzwi. Jej konstrukcja powinna być raczej prosta i minimalistyczna. Dzięki temu będzie wyglądać elegancko i profesjonalnie. Co do kolorów to kwestia indywidualna. Najlepiej jednak sprawdzą się jasne barwy połączone ewentualnie z jakimiś wyrazistymi dodatkami.
Istotnym elementem poczekalni jest również kanapa lub fotele dla oczekujących pacjentów. Muszą być one nie tylko ładne, ale i komfortowe. Najlepiej uzupełnić je niewielkim stolikiem. W pobliżu powinny znaleźć się także czasopisma. Ogromne znaczenie w poczekalniach ma również odpowiednie oświetlenie. Powinniśmy postawić na światło ciepłe, kojące nastrój pacjenta przed stresującą go wizytą.
Istotne dodatki
W tle w poczekalni można ustawić relaksującą muzykę. Dobrym krokiem będzie też postawienie kilku delikatnych, zapachowych świec, które podkreślą ogólny nastrój wyciszenia. Najlepiej sprawdzą się te waniliowe lub lawendowe. Można również powiesić zdjęcia bądź obrazy znanych artystów, które odwrócą uwagę pacjenta od zbliżającej się wizyty czy zabiegu. Coraz częściej normą są też telewizory, gdzie można oglądać na przykład seriale komediowe lub tablety z dostępem do bezprzewodowego internetu. Te elementy z pewnością umilą pacjentom oczekiwanie na wizytę. Idealnym uzupełnieniem całości będą rośliny i… lustra. Pod żadnych pozorem nie „dekorujmy” poczekalni schematami budowy zęba i przestrogami przed próchnicą. Więcej inspiracji dotyczących projektowania poczekalni i recepcji w gabinetach stomatologicznych znajdziemy na stronie luxinteriors.com.pl
Zobacz też:
teraz jednak odchodzi się od takich PRL-owskich poczekalni i przyznaję, ze każdy gabinet dba o to, zęby się przyejmnie czekao, jednak duza konkurencja na rynku to każyd walcyz o klienta jak tylko może. Ale w niektórych gabienta, tak jak to na Archido napsiali, czuje się jakby się było na jakims super zabiegu hkosmetycznym , a nie u lekarza, taie te gabinety ładnie i przytulnieurządzone. Super, ze ten temat tez poruszacie!
w wielu gabinetach widże teraz świece i to calkeim sympatycznie wygląda i dodaje klimatu. Czasami naparwde detale są ważne żeby cokolwike zmienić w wnętrzu, a nie otzreb aod razu robić jakies wielkiej rewolucji. Archido ma racje, nie tylkow tym artykule ale w innych o urządzanu wnętrza także. Pozdrawiam serdecznie :-)
dokałdnie, zgadzam sę! Kiedyś do dentysty na przykąłd to się chodizło ze strachem,a b teraz do dentysty to raczej jak do ekskluzywnej klinki, fajnie, zę dba się o pacjenta i myśli o jego komforcie, keidys to było nawet nie do pomyślenia . fajnie, ze na Archido temat z tej branży też został poruszony. Pozdrawiam!