Masz pytania? Chciałbyś negocjować cenę

Zadzwoń! 517 970 199

Strona główna / FAQ / Mam działkę, co dalej z nią zrobić?

Mam działkę, co dalej z nią zrobić?

Inwestorzy często zadają sobie pytanie: „Mam działkę, jakie powinny być następne kroki przed budową domu?”. Poniżej przedstawiamy poszczególne kroki, które należy przejść aby prawnie wybudować wymarzony dom.

  1. Plan miejscowy.

    Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego należy odebrać w Wydziale Architektury Urzędu Miasta lub Gminy.

  2. Jeżeli nie ma planu miejscowego potrzebna jest decyzja o warunkach zabudowy.

    Wniosek o wydanie Decyzji o Warunkach Zabudowy należy złożyć w Urzędzie Miasta lub Gminy. Druk takiego wniosku jest do pobrania w Wydziale Architektury.

  3. Decyzja o wyłączeniu gruntu z produkcji rolnej.

    Jeżeli działka jest rolna (klasa gruntu I, II, III), konieczne jest uzyskanie Decyzji o Wyłączeniu Gruntu z produkcji rolnej. Wniosek składa się w Starostwie w Wydziale Gospodarki Gruntami (wyłącznie dla terenów położonych poza granicami administracyjnymi miast).

  4. Mapa geodezyjna do celów projektowych.

    Wykonanie mapy do celów projektowych zlecamy geodecie.

  5. Warunki techniczne przyłączenia do sieci lub zapewnienie dostawy mediów.

    Jeżeli istnieje taka potrzeba wnioski składa się w lokalnych przedsiębiorstwach: energetycznym, gazowym i wodno-kanalizacyjnym.

  6. Projekt architektoniczno – budowlany.

    Gotowy projekt domu lub indywidualny. Adaptacja projektu typowego do warunków miejscowych, oraz opracowanie projektu zagospodarowania działki. Uzgodnienie z dysponentami sieci.

  7. Pozwolenie na budowę.

    Do wniosku o Pozwolenie na budowę należy dołączyć: projekt budowlany (w czterech egzemplarzach), oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Dokumenty składa się w Starostwie w Wydziale Architektury i Budownictwa.

  8. Opieczętowanie dziennika budowy wraz z uprawomocnienie decyzji o pozwoleniu na budowę.

    Dziennik budowy do opieczętowania składa się w Wydziale Architektury. Decyzję o pozwoleniu na budowę po jej uprawomocnieniu należy również opieczętować klauzulą ostateczności we właściwym wydziale.

  1. Zawiadomienie o terminie rozpoczęcia budowy. Złożenie oświadczenia kierownika budowy.

    Zawiadomienie o rozpoczęciu budowy oraz oświadczenie kierownika budowy w Miejskim lub Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego.

  2. Zawiadomienie o zakończeniu budowy.

    Do złożenia w Inspektoracie Nadzoru Budowlanego.

  3. Przystąpienie do użytkowania.

    Można przystąpić do użytkowania budynku, jeżeli właściwy Urząd Nadzoru Budowlanego w ciągu 21 dni nie wyrazi sprzeciwu w formie decyzji.

 

Einfamilienhaus grau weiss

Zobacz Również

parter czy piętro

Parterowy czy piętrowy czyli dylematy inwestorów z przymrużeniem oka

Parterowy czy piętrowy? – oto jest pytanie. Po podjęciu decyzji o budowie domu przychodzi czas ...

Jeden komentarz

  1. Płotek

    Tyle biurokracji trzeba przejść, potwierdzam bo przeszliśmy to z moją żoną. Na wszystko trzeba mieć pozwolenia. Ale no efekt końcowy jest satysfakcjonujący i zapomina się o staniu w kolejce do okienka w urzędzie i niemiłych urzędników – gwarantuję. My teraz z żonką zdecydowaliśmy się na założenie kostki i o tyle o ile rozumiem biurokrację przy budowaniu domu – o tyle nie mogę zrozumieć PO CO POZWOLENIE NA KOSTKĘ. Eh…może przesadzam, ale przecież nie położymy jej na środku ulicy tylko u siebie na podwórku przecież. Zajęcie pasa drogowego…wszystko trzeba zgłosić…Czasami aż do przesady, ale no nic się nie poradzi. Powodzenia dla przyszłych inwestorów!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *